Reklamné oznámenie
E-shop ľahko & rýchlohttps://www.weblahko.skSystém WebĽahko ponúka moderné e-shop s podporou on-line platieb.
Tvorba webových stránokhttps://blog.pageride.comSpoznajte výhody balíčka služieb Premium! Aktivujte si ho na 30 dní ZADARMO.
Maj vlastné webové stránky!https://www.weblahko.skMať svoje vlastné webové stránky nebolo nikdy jednoduchšie. S WebĽahko ich môžete mať aj Vy.

(18.7. 2017)

(1hod 25min 16sek)

Predtým, ako sa Peterson pustil do ôsmej prednášky, musel sa na tému Abrahám porozprávať s bratmi Pageauovcami, aby si ujasnil niektoré veci.

Prednáška 8: Fenomenológia Božskosti - Abrahám, Sára a Lot (18.7. 2017)

(2hod 40min 45sek)

Peterson na začiatku dokončil niektoré témy. Vrátil sa k Noemovi a rozobral udalosť, pri ktorej opitého a nahého Noema našli jeho traja synovia. Potom prešiel k príbehu o babylonskej veži, ktorá podľa Petersona ukázala, že ľudia už v dávnych dobách vedeli, že každá spoločenská štruktúra, ktorá nadobudne príliš veľké rozmery, je odsúdená na kolaps. Preto tiež zavrhol ideu „too big to fail“ (príliš veľké, aby padli), ktorá bola veľmi pretláčaná pri finančnej kríze v roku 2008. Podľa neho platí na krachujúce finančné molochy presne opačné pravidlo: „too big, so they have to fail“ (príliš veľké a preto musia padnúť).

Potom už Peterson prešiel k príbehom o Abrahámovi, no musel však divákov oboznámiť s výkladom niektorých konštruktov, ktoré v týchto príbehoch nachádzame. Prvým z nich je fakt, že v príbehoch vystupuje Boh ako postava. Peterson predstavoval divákom dôkazy existencie transcendentného zážitku, ktorý sa dá overiteľne vyvolať rôznymi spôsobmi – užitím halucinogénov, pôstom, izoláciou či tancom. Spomenul rozdelenie hemisfér mozgu a opísal udalosť, ktorá sa stala neuroanatomičke Jill Bolteovej, ktorá dostala porážku na jednu stranu mozgu a zažila pocit „bezhraničnosti“. Druhým konštruktom je fakt, že Boh sa v biblických príbehoch postupne vytráca a zároveň sa spolu s tým zvyšuje individualita biblických postáv. Ku koncu prednášky sa Peterson ešte venoval rozdielu medzi Freudom a Jungom práve vzhľadom na možnosť prežívania mystického zážitku.